KONEKO

onsdag, juli 26

DAG 4-funna!

De finns kvar!

Åkte upp vid halv sju ikväll för att leta, för att jag måste leta även om S sa att det nog var kört. Kände mig lite dyster men man kan ju inte ge upp. Vill inte ge upp.

Och de fanns där!

Letade i kanske tio minuter, på det ställe de synts på. Folk måste ha undrat vad jag höll på med, rafsade i buskarna och trampade runt. Och så, just i kanten av det gröna, under men med utsikt mot vägen låg de, ungarna och-deras mamma.
Vad skönt att de har en mamma. De är alldeles för små för att jaga själva.

Men de var bara två. :( Den jag i mitt huvud döpt till Grå var inte där.

Mamman var tunn och svart och tittade mycket och ofta på mig med stora gula rädda ögon.
Jag la fram en burk mat en bit ifrån i gräset med lugna och försiktiga rörelser, sen satte jag mig på andra sidan gångvägen.

Här kommer hon. En av ungarna syns(yeah right, med min kvalitetskamera ;) )i busk-brynet.

Här är de framme alla tre.

Lyckades krypa lite närmre efter en stund.

Så här var så nära jag kunde komma, kryp och zoom kombinerat. Le, kisse...

Jag gav honan namnet Lilla mamman, och de andra ungarna heter Randig och Sköldpadd.

Hoppas nu att Grå är all right.