KONEKO

fredag, juli 28

picknick med katt

Gårdagens besök utspann(no pun intended) sig som följer.

Idag fanns alla på det ställe jag först fann dem på, och Grå var den jag såg först av alla. Han/hon var inte död. :)

Grå och Randig var först framme vid maten.



Med alla tre ätandes samtidigt blir det trångt vid en liten folieburk.



När den första burken var slut drog de sig lite tillbaka för att tvätta sig. Men de kollar mig noga ändå.



Efter att jag ställt fram nästa burk smög jag lite närmre. Grå och Randig samt efter en stund en massa getingar.Blev en aning orolig att de skulle försöka fånga en, och bli stuckna. =O



Grå t h.

Efter ca en halvtimme kom Lilla Mamman som en skugga längs husväggen, mycket stel och misstänksam. Försökte fånga hennes blick ofta för att blinka sådär åt henne, liksom visa att jag inte var farlig och efter en stund kunde hon lägga sig en bit in bland buskarna, kanske 2-2,5 m ifrån mig och vågade blunda lite.

Allt som allt blev det nästan en timme i deras sällskap. Man kanske skulle ta med sig en bok vid tillfälle.

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home